Την παραμονή της εορτής, Σάββατο 19 Ιουλίου εψάλει Μέγας Πανηγυρικός Εσπερινός ιερουργούντος του ιερέας π. Στυλιανού Λέκκα.
Το ύψος του λόφου που είναι χτισμένο το εκκλησάκι του προφήτη Ηλία, φτάνει τα 170 περίπου μέτρα, ενώ από την ανατολική του πλευρά έχει διαμορφωθεί μια πολύ ωραία διαδρομή .Η θέα είναι μοναδική προς όλη την ανατολική πλευρά τού αργολικού κάμπου, μέχρι στο βάθος που βρίσκεται νοτιοανατολικά των Μυκηνών, το Αραχναίο Όρος .
Ανήμερα της εορτής εψάλει η ακολουθία του Όρθρου και τελέστηκε η Πανηγυρική Θεία Λειτουργία στον Ιερό Ναό Αγίου Δημητρίου Ασίνης .
Μετά το πέρας της Θείας Λειτουργίας, τελέστηκε το ετήσιο Ιερό Μνημόσυνο του πρεσβυτέρου π. Ανδρέα Θεοδωρακόπουλου, τέως εφημερίου της Ενορίας .
Κατά τις Ιερές ακολουθίες έψαλαν ο άρχοντας και μουσικοδιδάσκαλος κ. Φώτιος Κετσετζής και ο Δημήτριος Καρκαλάτος, πρωτοψάλτης του μητροπολιτικού Ιερού ναού Αγίου Γεωργίου Ναυπλίου και πρόεδρος του συνδέσμου Ιεροψαλτών Αργολίδας .
Ο Εφημέριος της Ασίνης , π. Στυλιανός Λέκκας, ευχαρίστησε τον Πολιτιστικό Σύλλογο Ασίνης και τα μέλη του, για την μεγάλη προσφορά του, σε ότι αφορά τον καλλωπισμό του εξωκλησιού του Προφήτου Ηλιού, την βοήθεια που προσέφεραν στο Εκκλησιαστικό Συμβούλιο για να τελεστεί η φετινή εορτή , καθώς επίσης στην μεταφορά, και την προσφορά τους σε παγωμένα νερά και αναψυκτικά.
Η Ασίνη στην Αργολίδα, το "παραδοσιακό αρχοντοχώρι" (όπως συνηθίζουν να το αποκαλούν οι κάτοικοί του), είναι χτισμένη στους πρόποδες ενός ψηλού βουνού που έχει σχήμα αβγού και στην κορυφή του βρίσκεται το εκκλησάκι του Προφήτη Ηλία, που το βράδυ φωτισμένο αποπνέει μοναδική αίσθηση!
O Προφήτης Ηλίας, σχετίζεται από τους αγρότες με τα μετεωρολογικά φαινόμενα. Σχετική η παροιμία «Ο Αηλιάς κόβει σταφύλια και η Αγιά Μαρίνα σύκα». Τα ξωκλήσια του χτίζονται σε υψώματα και βουνοκορφές και πανηγυρίζονται με ιδιαίτερη πολυκοσμία κάθε χρόνο. Σε πολλά μέρη, ο πανηγυρισμός συνοδεύεται και με το άναμμα λατρευτικών πυρών, όπως στο ξωκλήσι του στην κορυφή του Ταϋγέτου.
Σύμφωνα με τους λαογράφους, η λατρεία του προφήτη Ηλία στις κορυφές των βουνών θεωρείται κατάλοιπο της αρχαίας ελληνικής θρησκείας. Ο σημαντικός αυτός προφήτης της Παλαιάς Διαθήκης και άγιος του Χριστιανισμού ταυτίστηκε με τον Ήλιο, με τον οποίο έχει ηχητική ομοιότητα στο όνομα, και ο Ήλιος ταυτιζόταν εν μέρει με τον Δία, ο οποίος ως θεός των μετεωρολογικών φαινομένων, λατρευόταν σε κορυφές βουνών.
Ο επισκέπτης στην Ασίνη νιώθει το άρωμα του Αργολικού κάμπου φημισμένου για τα εσπεριδοειδή του και σε συνδυασμό με το θαλασσινό αέρα που έρχεται απο την παραλία της Αρχάιας Ασίνης ή Παραλία Καστράκι, (περίπου 1 χλμ. απόσταση), δημιουργώντας έτσι μια αίσθηση ψυχικής δύναμης και ευεξίας.
Η Ασίνη πήρε το όνομά της από την Αρχαία Ασίνη. Η Ακρόπολη της Αρχαίας Ασίνης κατοικήθηκε για πρώτη φορά την πέμπτη χιλιετία π.Χ. Οι πρώτες ανασκαφές στην Ακρόπολη και την Κάτω πόλη έγιναν από τη Σουηδική Αρχαιολογική Αποστολή (1922-1930) και συνεχίστηκαν τη δεκαετία του 1970 από τη Δ΄Εφορία Προϊστορικών και Κλασσικών Αρχαιοτήτων και το Σουηδικό Ινστιτούτο Αθηνών. Πολλά από τα ευρήματα από τις ανασκαφές της Ασίνης βρίσκονται στη Σουηδία, ειδικότερα από τις ανασκαφές του 1920, ενώ κάποια άλλα εκτίθενται στο Αρχαιολογικό Μουσείο Ναυπλίου. Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον αρχαιολογικό χώρο μπορείτε να βρείτε στην ενότητα "Αρχαιολογικοί Χώροι - Σημεία Ενδιαφέροντος".
Στα χρόνια της Τουρκοκρατίας, η Ασίνη ονομαζόταν Τζεφέραγα, όνομα που είχε δοθεί απο τους Τούρκους, από τον Αγά Τζεφέρ. Το 1902 έγινε η μετονομασία και ονομάστηκε Ασίνη που προέρχεται, όπως προαναφέρθηκε, από την Αρχαία Ασίνη. Επίσης, η Ασίνη είναι νοητά ενωμένη με το συνοικισμό της "Αγίας Παρασκευής -Τσέλου", που έχει τέλεια θέα των εσπεριδοειδών της Ασίνης και της θάλασσας η οποία είναι μόλις 2 χλμ μακριά.
Σήμερα (2011), το χωριό Ασίνη έχει τη δική του σύγχρονη ζωή με αξιόλογη τουριστική υποδομή (ενοικιαζόμενα διαμερίσματα, δωμάτια, ξενοδοχεία, κάμπινγκ, παραδοσιακές ταβέρνες, καφενεία, μπάρ κ.α.) που συνδυάζουν τον παραδοσιακό τρόπο ζωής, τις εναλλακτικές διαδρομές στην πολυποίκιλη φύση, τον πολιτισμό και τα αξιόλογα θρησκευτικά μνημεία που χρήζουν επίσκεψης. Τα περισσότερα από τα θρησκευτικά μνημεία διατίθενται για θρησκευτικά μυστήρια γάμους, βαφτίσεις καθ' όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου